PvdA Ombudswerk

pvda_ombudsteam_flyer-e1425835365910

Voelt u zich onrechtmatig behandeld door een gemeentelijke instantie ?

komt u steeds in de knoop met regels en regelingen van de overheid ?

Op z’n moment kan het Ombudsteam Amsterdam Noord u ondersteunen…

Met uw vragen kunt u terecht op

de inloopspreekuren van het Ombudsteam Amsterdam-Noord:

Waterlandpleinbuurt

Locatie: Huis van de Wijk Waterlandplein

Iedere woensdag van 19.00 – 20.00 uur

Vogelbuurt

Locatie: Huis van de Wijk “de Meeuw”

In ontwikkeling

Van der Pekbuurt

Locatie: buurthuis van der Pek

Iedere 2de en de 4de woensdag van de maand van 16.00 – 17.00 uur

Contact Ombudsteam:

Wij zijn iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 12.00 uur onder telefoonnummer: 06-32 27 98 63

E-mail: info@ombudsteamnoord.nl

Wat is een Ombudsteam?

In onze ombudsteams staan vrijwilligers binnen én buiten de partij klaar om mensen te helpen met wat men soms ‘kleine problemen’ noemt. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, allemaal zaken die mensen dagelijks raken.

Ombudswerk richt zich traditiegetrouw vooral op klachten over overheidsinstanties, maar wij kunnen je ook op weg helpen als je niet goed weet bij welke instantie je moet aankloppen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geschil met gemeente, bank, fiscus of ziekenhuis.

Veel gestelde vragen:
Ik ben geen lid van de PvdA, mag ik ook een ombudsteam om hulp vragen?
Ook wanneer je geen lid bent van de PvdA is het mogelijk om de hulp van een ombudsteam in te schakelen. Er wordt op geen enkele manier onderscheid gemaakt; iedereen mag en kan bij een ombudsteam aankloppen.

Zijn er kosten verbonden aan het inschakelen van een ombudsteam?
De hulp van een ombudsteam is geheel kosteloos, waardoor degenen die beschikken over weinig financiële middelen ook op ons kunnen rekenen.

Wat is het verschil tussen een lokaal en het landelijk ombudsteam?
Momenteel hebben ongeveer 180 lokale afdelingen van de PvdA een ombudsteam opgericht. Bij deze lokale teams kan je bijvoorbeeld terecht als je problemen hebt met de gemeente, het UWV of huisvesting. Het landelijk ombudsteam is verbonden aan de Tweede Kamerfractie en is gevestigd in Den Haag. Dit team behandelt landelijke zaken, zoals problemen met rijksoverheid, de belastingdienst en het CJIB. Bij de lokale ombudsteams werken vrijwilligers en ook zijn er vaak gemeenteraadsleden en leden van het lokale partijbestuur bij betrokken.