Door op 1 oktober 2010

Bowling Noord blijft open

Eigenlijk zou het pand waarin Bowling Noord was gevestigd al lang gesloopt zijn, maar afgelopen zaterdag vond de feestelijke heropening plaats. Het gebouw zou in juli gesloopt worden in verband met de uitbreiding van winkel-centrum Boven ’t Y met als gevolg dat onder andere de gehandicaptenverenigingen die er wekelijks bowlen hun ruimte kwijt zijn.

Deze zomer werd echter duidelijk dat de uitbreiding van het winkelcentrum langer op zich laat wachten. Voor PvdA deelraadslid Klaas Loef reden om het dagelijks bestuur te wijzen op de belangrijke functie die de bowling heeft voor de gehandicapten en ouderen die er bowlen. Loef: ‘het zou zonde zijn als deze mensen niet langer kunnen bowlen terwijl het gebouw er nog gewoon staat’. ‘Daarnaast is het ook goed voor de levendigheid van het gebied’.
Het DB heeft inmiddels onderzocht of de bowlingbanen open kunnen blijven totdat er echt gesloopt gaat worden. En met positief resultaat, stichting Prisma Gehandicaptenbowling Amsterdam Noord maakt samen met een aantal verengingen uit Amsterdam-Noord een doorstart in de Bowling waardoor de banen in gebruik blijven door de enthousiaste leden van deze verenigingen.