Aanpakken laaggeletterdheid op de werkvloer

Door Canan Uyar op 13 februari 2020

Net voor het zomerreces was onze ongevraagd advies over laaggeletterdheid zowel door de stadsdeelcommissie als door het dagelijks bestuur positief ontvangen. Met het advies wilden we voornamelijk laaggeletterdheid op de werkvloer terugdringen in Noord. Portefeuillehouder heeft gisterenavond uitgelegd dat ze met nieuwe en verschillende projecten dit moeilijk bereikbare groep zal proberen te bereiken en te activeren. Ze heeft al stappen ondernomen om zoveel mogelijk bedrijven in Noord te benaderen om hier aandacht aan te besteden. Op ons verzoek heeft ze gisterenavond tijdens de vergadering toegezegd de resultaten hiervan over een jaar of eerder met ons te bespreken.

Canan is maatschappelijke werker. Zij werkt op projectbasis bij en met verschillende organisaties waaronder: zelforganisaties, Gemeentes en Ministerie van Justitie. Ze geeft trainingen en cursussen aan vrouwen over empowerment, zelfredzaamheid en assertiviteit. Canan geeft ook advies aan medewerkers en bestuursleden van organisaties  over multiculturele vraagstukken en diversiteit op de werkvloer. Zij is zowel in 2010 als