Door op 26 januari 2012

Alle ouderen moeten in beweging kunnen blijven

De laatste weken ontving de PvdA veel mails en brieven van oudere bewoners van Noord. Zij maken zich grote zorgen over de bezuiniging die de stichting Meer Bewegen Voor Ouderen zal treffen de komende jaren. De stichting ziet zich daardoor genoodzaakt de tarieven voor 2012 met 85% te verhogen waardoor meedoen aan de gym nu 6,50 euro per maand kost. Hierdoor dreigt een groep kwetsbare ouderen buiten de boot te vallen. Dat moet voorkomen worden vindt de PvdA.

Deelraadslid Saira Mohammad: “zes en een halve euro lijkt een klein bedrag, maar voor ouderen die moeten rondkomen van een AOW en te maken hebben met oplopende zorgkosten kan dit net de druppel zijn. Dat is ontzettend jammer, want  blijven bewegen hoort bij gezond ouder worden en zou daarom moeten worden aangemoedigd. Daarnaast zorgt het deelnemen aan de gymnastiek ook voor sociale contacten en zou het zonde zijn als deze verloren gaan.
Wij willen dat er voor deze kwetsbare groep, die hun lidmaatschap om financiële redenen moet opzeggen, een oplossing komt en hebben daarom tijdens de raadsvergadering vragen aan het dagelijks bestuur gesteld”.

Mondelinge vragen bewegen voor ouderen

Waar ben je naar op zoek?