Bonny Alberts Lid in de Orde van Oranje Nassau

Door Canan Uyar op 11 mei 2019

Onze partijgenoot Bonny Alberts, die zich al jaren inzet voor 1001 dingen in Amsterdam-Noord zoals: erfgoed, toegankelijkheid en monumenten, werd vandaag onderscheiden als Lid in de Orde van Oranje Nassau. Wethouder van kunst en cultuur Touria Melliani heeft het lintje uitgereikt. Namens PvdA Amsterdam-Noord waar Bonny Alberts al bijna 50-jaar lid van is, heeft afdeling voorzitter Marijke van Schendelen Bonny van harte bedankt voor haar inzet en tomeloze energie. Ook Coby van Berkum, Jesse Bos, Paul Scheerder Sr. en Canan Uyar waren tijdens deze feestelijke gebeurtenis aanwezig om Bonny te ondersteunen en te feliciteren.

Canan is maatschappelijke werker. Zij werkt op projectbasis bij en met verschillende organisaties waaronder: zelforganisaties, Gemeentes en Ministerie van Justitie. Ze geeft trainingen en cursussen aan vrouwen over empowerment, zelfredzaamheid en assertiviteit. Canan geeft ook advies aan medewerkers en bestuursleden van organisaties  over multiculturele vraagstukken en diversiteit op de werkvloer. Zij is zowel in 2010 als