Burgeravond komt terug!

Door Canan Uyar op 27 oktober 2021

Tijdens de zoektocht naar participatieve democratie stelde PvdA-Noord voor om weer burgeravonden in Noord te organiseren. Zowel collega commissieleden als de portefeuillehouder hebben dit omarmd. Burgeravonden waren tot 2014 vaste bijeenkomsten waar bewoners en politici 3 keer per jaar bij elkaar kwamen om elkaar te leren kennen en gezamenlijk verschillende thema’s te behandelden.

Tijdens de stadsdeelcommissievergadering eind oktober werd dit voorstel unaniem aangenomen.

Onze commissielid Canan Uyar waarschuwde de commissie wel over de verwachte inzet en verantwoordelijkheid.  Uyar zei ‘weet waar je aan begint’. Het is namelijk de bedoeling dat commissieleden deel nemen aan deze avonden, de thema’s bepalen en weten dat de eigenaarschap en verantwoordelijkheid van dit concept op hun schouders rust.

PvdA is van mening dat burgeravonden bij kunnen dragen tot meer participatie van onze bewoners. Tijdens dit informeel samenzijn kunnen bewoners hun ei kwijt en zullen volksvertegenwoordigers in gesprek gaan met de bewoners.

We kijken uit naar de ontmoetingen en gesprekken met onze bewoners tijdens de burgeravonden.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit

Waar ben je naar op zoek?