Door Canan Uyar op 16 maart 2014

Buurtkamerbijeenkomst in de Meeuw

Een inhoudelijk goede en gezellige avond. Thema’s als zorg, veiligheid, ouderen kwamen aan bod. Bewoners maken zich voornamelijk zorgen over de veranderingen in de zorg. Wat staat ons te wachten was de terugkerende vraag. Verder wil men ook graag meedenken met wethouder van Berkum.
Er werd een belcirkel als optie geopperd, om te voorkomen dat ouderen alleen komen te staan. Iedere dag elkaar bellen om te checken of alles in orde is. Coby vond dat fijn om te horen en gaf aan dat dit zeker het proberen waard is.
Ook is gesproken over het thema veiligheid en activiteiten voor kinderen en jeugd. De speeltuinen kunnen beter onderhouden speeltuinen worden en er zou meer voor jongeren te doen moeten zijn zodat rondhangen en door verveling het verkeerde pad opgaan kan worden voorkomen.
Dat er betaald moet worden voor activiteiten in het huis van de Wijk de Meeuw vond men wat minder. Coby heeft uitgelegd dat dit helaas een gevolg is van de hervormingen en bezuinigingen.

Canan is maatschappelijke werker. Zij werkt op projectbasis bij en met verschillende organisaties waaronder: zelforganisaties, Gemeentes en Ministerie van Justitie. Ze geeft trainingen en cursussen aan vrouwen over empowerment, zelfredzaamheid en assertiviteit. Canan geeft ook advies aan medewerkers en bestuursleden van organisaties  over multiculturele vraagstukken en diversiteit op de werkvloer. Zij is zowel in 2010 als