Door op 1 maart 2013

Canvassen met Samsom in de van der Pekbuurt

Op 26 januari (landelijke campagnedag) is Diederik Samsom samen met Markus Sanders (fractievoorzitter in Noord), Pieter Hilhorst (wethouder onderwijs en Financiën) en een grote groep PvdA leden de deuren in de van der Pekbuurt langs gegaan om rozen uit te delen en te praten met bewoners. Gesprekken over wat er beter kan in de buurt maar ook wat voor resultaten mensen verwachten van de PvdA aan het einde van deze kabinetsperiode.

De meeste antwoorden zijn positief. In de gesprekken komt vaak de inkomensachteruitgang van met name de gepensioneerden naar voren. De loonstrookjes lagen afgelopen week op de mat. De renovatie en sloopplannen van IJmere zorgen aan de ene kant voor onrust, aan de andere kant hoorden we ook vele tevreden geluiden over de buurt. Er wordt enthousiast gereageerd op het bezoek van Diederik, Pieter en de vele PvdA’ers die de sneeuw trotseren.

Na de straatactie is er een drukbezochte bijeenkomst in buurthuis de Volewijck waar een levendige discussie plaatsvindt onder leiding van 2e kamerlid Tanja Jadnanansing. Pieter Hilhorst gaat in gesprek met 3 creatieve onderneemsters uit Noord: Maaike Poppegaai (kwartiermaakster marktstraat) Saskia Noordhuis (eigenaar Noordjes Kinderkunst) en Britt van Oord (eigenaar uitzenbureau Bring at Work). Daarna beantwoordt Diederik Samsom vragen van bewoners over de achteruitgang in pensioenen en de hoge lonen van bestuurders in de publieke sector. Samsom antwoordt dat misstanden die in 30 jaar zijn ontstaan, tijd nodig hebben om te veranderen. De mentaliteit is al aan het veranderen. De middag eindigt met warme chocomel en soep. Een geslaagde middag.

Sfeerimpressie: