Communicatie en communiceren hoe moeilijk kan het zijn?

Door Canan Uyar op 27 februari 2020

Communicatie en communiceren hoe moeilijk kan het zijn?
Want laten we eerlijk zijn we doen de hele dag niets anders dan communiceren door te praten, appen, lezen, luisteren, sms’en, mailen, bellen noem maar op. Dan is communiceren een makkie zou je zeggen? Volgens onze bewoners en onze eigen beleving vanuit de stadsdeelcommissie kan het met al de media die we tot onze beschikking hebben toch heel wat beter. We horen: uitnodigingen, brieven en informatie van het stadsdeel die niet aankomt bij de bewoners, gebrekkig terugkoppeling van ophaaldagen, bewoners die moeite hebben met onze website of vinden van onze agenda, kwetsbaren of laaggeletterden die niet bereikt worden enzovoort enzovoort.
Dus hoog tijd om communicatie van het stadsdeel richting de bewoners onder de loep te nemen dachten we. Woensdag 26 februari hebben we dit op de agenda van de Stadsdeeelcommissie gezet met een ongevraagd advies die onze commissielid Canan heeft geschreven. Tijdens de vergadering heeft de portefeuillehouder aangeboden, wellicht wat laat want we hadden dit advies ruim van te voren aangekondigd, om dit samen met haar en afdeling communicatie van de Stadsdeel te bespreken. Natuurlijk staan we open voor een uitgebreide overleg dus hebben we haar aanbod aangenomen. Na dat overleg gaan we kijken hoe we verder gaan met dit advies. Mocht u tips of ideeën over hoe beter te communiceren hebben dan horen we dat graag.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit

Waar ben je naar op zoek?