Digitaal vergaderen

Door Canan Uyar op 11 juni 2020

In verband met coronamaatregelen vergadert de stadsdeelcommissie sinds maart 2020 digitaal. Het digitaal vergaderen bleek even wennen maar we waren blij dat lokale democratie in actie kon blijven.
Wel bleef de vraag of digitaal vergaderen een belemmering voor onze bewoners zou zijn. Die komen namelijk vaak inspreken tijdens onze vergaderingen het was dus afwachten geblazen. Onze eerste vergadering was behoorlijk rustig zonder insprekers maar het ging iedere keer wat beter.
Gisterenavond hadden we zelfs 11 insprekers die over diverse onderwerpen digitaal konden inspreken.
Onderwerpen als Groenvisie, Landschapskaart, het Vliegenbos en Proeftuin de Luwte werden door bewoners aangekaart.
Insprekers kregen tijdens de vergadering alle ruimte om hun vragen en zorgen aan ons en aan het Dagelijks Bestuur voor te leggen.
We kunnen met een gerust hart zeggen dat inspreken loont, zo kreeg Proeftuin de Luwte een maand coulance voor hun verhuizing, het nieuwe fietspad in het Vliegenbos en ontevredenheid participatietraject daarover werd ook door ons opgepakt en aangekaart. Dankzij de insprekers maakten we kennis met de ecologischekaart die Landschapskaart zou verrijken en Groenvisie en ons advies daarover werd ook met de insprekers uitgebreid besproken.
Dus lieve Noorderlingen kom vooral inspreken dat kan nu heel ‘makkelijk’ digitaal.

Waar ben je naar op zoek?