Door Canan Uyar op 13 oktober 2014

Noorderlingen helpen Repair Café Meeuwenlaan aan gereedschap

‘Wij staan nog aan het begin en hebben haast geen eigen gereedschap’ was de oproep. Het tweede Repair Café in Noord die pas op de Meeuwenlaan open ging kon goed gereedschap gebruiken.
Naald, draad, plakband, lijm, soldeerbout, schroevendraaiers tot en met tangen: alles was welkom.
Wat mensen konden missen zou een plaats krijgen in hun gereedschapsarsenaal! Hoe meer gereedschap hoe meer spullen ze konden repareren.
Nou dat was niet tegen dovemansoren gezegd.
Bestuurscommissielid Canan Uyar zette deze oproep in haar netwerk uit en gereedschap die ongebruikt in kasten en schuren lag stroomde binnen.
Van knoopjes tot garen, van tangen tot kleine boormachines werd met hart en ziel geschonken aan het Repair Café.

Canan Uyar: ‘Het Repair Café is ook een sociale ontmoetingsplek voor de buurt. Onder genot van een kopje koffie krijgen de buurtbewoners hulp bij hun reparatie en ontmoeten ze hun buren. Ik ben dus heel blij met deze geschenken dankzij dit gereedschap kunnen ze meer mensen helpen. Want door samen met mensen aan de slag te gaan brengen de vrijwilligers van de Café ook een stuk gezelligheid in de buurt.
Iedereen is welkom in de Repair Café, oudere mensen, mensen met een smalle beurs, mensen die iets willen leren over repareren en mensen die genoeg hebben van de wegwerpmaatschappij’.

Waar ben je naar op zoek?