Ongevraagd advies terug zetten fietsnietjes is aangenomen

Door Canan Uyar op 28 februari 2020

Ons initiatief en advies om fietsnietjes weer terug te zetten voor het Stadsloket is met meerderheid van de stemmen aangenomen in de Stadsdeelcommissie. Voorafgaand hebben we wel een pittig discussie hierover gevoerd. Sommige partijen en de portefeuillehouder vonden terugzetten van fietsnietjes geen oplossing en parkeren in huidige vakken eigen verantwoordelijkheid. Wij vinden dat het stadsdeel een faciliterende functie heeft en ze dus een goed fietsparkeer mogelijkheid voor de deur moet bieden. Nu is het wachten op de portefeuillehouder, gaat ze ons advies wel of niet uitvoeren?
We hopen dat we onderstaande taferelen niet meer mee zullen maken voor het Stadsloket.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit