Onveilige situaties voor de Gele Pomp

Door Canan Uyar op 2 december 2021
Onze commissielid Canan constateerde wat onveilige situaties voor de Gele Pomp.
Langs achter het gebouw ligt een prachtige fietspad en voor het gebouw is een voetpad aanwezig. Fietsers en gemotoriseerde twee wielers zoals brommers en e-bikes gebruiken liever deze voetpad die een paar meter korter is dan het officiële fietspad.
Hierdoor ontstaan er gevaarlijke situaties.
Navraag bij de Gele Pomp of ze met dit soort situaties bekend zijn leverde een dikke JA op. Gele Pomp organiseert namelijk veel activiteiten voor kinderen van de leeftijdscategorie 5-12 jaar en dat willen ze zo veilig mogelijk doen. Daarom bakenen ze het voetpad voor het gebouw iedere keer af met oranje pioenen om aanwezige kinderen te beschermen.
Canan heeft in de commissie de portefeuillehouder verzocht om naar deze onveilige situatie te kijken en zo nodig maatregelen te nemen om de veiligheid van onze kinderen en de voetgangers te waarborgen.
Portefeuillehouder heeft toegezegd dat ze uit verkeersveiligheid naar de situatie wil en zal kijken zodat uiteindelijk alle deelnemers op deze openbare ruimte zich op een veilige en logische manier kunnen bewegen. Volgens haar moest er een logica inzitten hoe de verkeerssituatie daar ingericht is.
De Gele Pomp was heel blij met deze toezegging.