Participatie is het toverwoord

Door Canan Uyar op 7 september 2019

Betrokken bewoners bevorderen de participatie en leefbaarheid in een buurt dat is ook wat we graag willen en streven.
Ervaring leert dat het niet altijd lukt om bewoners erbij te betrekken en soms betrokken bewoners hun zin te geven. Het is iedere keer een stukje geven en nemen dat af en toe zelfs tot frustraties zorgt.
Zo ook woensdagavond tijdens onze eerste vergadering op het stadsdeel.
Een bewoner kwam met een drie dimensionale maquette en verschillende tekeningen om te laten zien hoe de Waddenweg viaduct met enkele aanpassingen mag blijven staan ipv gesloopt te worden. Zelf zijn we ook sceptisch over deze sloop ook al laat een verkeersonderzoek zien dat weghalen van de viaduct best kan.

Daar er inmiddels een Raadsadres, hoorzitting en een bezwaarschrift hierover gaande is konden we niet zoveel doen met deze voorstellen. We moeten namelijk eerst de officiële procedure afwachten.

Maar dat Noorderlingen graag meedenken en zelfs mee willen ontwikkelen daar mogen we best trots op zijn.

Ook moeten we als Gemeente zijnde ervoor zorgen dat bewoners niet alleen de ruimte maar ook de mogelijkheid krijgen om dingen te realiseren.

Want ‘participeer maar we doen toch wat we willen is wat ons betreft not done’.

Waar ben je naar op zoek?