Participatieprotocol Noord

Door Canan Uyar op 10 juni 2021

De door PvdA en PvdO geagendeerde participatieprotocol is gisterenavond in de stadsdeelcommissie besproken. Door Red Amsterdam Noord geschreven protocol werd op 31 mei aan Gemeenteraadsleden uitgereikt en door hen ondertekend. Protocol geeft richtlijnen om goede participatie van bewoners mogelijk te maken.
Daar het om een Noordse initiatief gaat vonden we dat stadsdeel Noord hierin de voortouw moest nemen.
We hebben afgelopen jaren namelijk heel wat participatiemissers meegemaakt in Noord. PvdA heeft goede en gedegen participatie van de bewoners vaak aan de orde gesteld en dit ook verwerkt in de adviezen.
Zowel het dagelijks bestuur als de rest van de commissie was enthousiast over het protocol en gaven aan het zeker te ondersteunen en omarmen.
We hebben afgesproken om het protocol toe te voegen aan ons advies over beleidskader participatie die over twee weken behandeld wordt.
Zo kan beleid en wensen van onze bewoners samensmelten tot een geheel.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit