Picknicktafels in de Flamingo- en de Pelikaanstraat

Door Canan Uyar op 16 september 2021
Picknicktafels in de Flamingostraat en de Pelikaanstraat @Vogelbuurt.
Deze drie picknicktafels zouden na een tijdelijke initiatief van vakantiestraat verwijderd worden uit de buurt.
Maar bewoners hebben de tafels omarmd en afgelopen jaar daar omheen activiteiten georganiseerd om de sociale cohesie in de straat te bevorderen zoals elkaar ontmoeten, leren kennen, samen eten enz.
Dus toen handhaving langskwam om de tafels te verwijderen hebben ze bij onze gebiedscommissielid Canan aangeklopt. Die is in de bres gesprongen voor de bewoners.
Na verschillende gesprekken met de bewoners heeft Canan contact gezocht met de portefeuillehouder en vragen hierover gesteld aan het Dagelijks Bestuur tijdens de commissievergadering.
Ze heeft gepleit voor het behoud van de tafels en gevraagd handhaving terug te draaien.
Vandaag hebben we het antwoord van het Dagelijks Bestuur ontvangen.
Zij waren het met Canan eens wat betreft de meerwaarde van deze picknicktafels in deze buurt.
Het DB wil ze dan ook behouden voor de buurt en wilt ze gaan formaliseren.
In overleg met de bewoners gaat het Dagelijks Bestuur nu naar de mogelijkheden kijken.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit