Door op 7 februari 2015

Politici in Noord komen naar u toe deze winter! Komt u ook?

In februari organiseert de bestuurscommissie van Stadsdeel Noord een aantal buurtbijeenkomsten. Alle partijen in de bestuurscommissie, dus ook de Partij van de Arbeid, organiseren dat, samen met het stadsdeel.

De bestuurscommissie is bezig om per gebied in Noord te kijken wat er precies nodig is, en maakt dan voorstellen om dat wat nodig is in een gebied mogelijk te maken. Alphons Muurlink, fractievoorzitter van de PvdA in Noord: “Wat we doen is volstrekt nieuw in Noord. Natuurlijk organiseren politieke partijen zelf wel bijeenkomsten, maar nog niet eerder organiseerden alle partijen die gezamenlijk met een gemeenschappelijk doel: horen wat buurtbewoners en ondernemers belangrijk vinden in de eigen buurt of wijk. Nadat het gebiedsgerichte werken in Amsterdam is ingevoerd, zoeken we als leden van de bestuurscommissie naar nieuwe manieren om de ogen en oren van de Noordelingen te zijn. Deze bijeenkomsten passen daar goed bij”.

Mogelijke thema’s die we met u willen bespreken zijn:
1 Schoon, heel en veilig
2 Armoede en jeugdwerkloosheid
3 Sociale (basis)voorzieningen in de buurt
4 Betrekken van bewoners bij hun buurt

Als u in deze buurt woont, dan nodigen we u van harte uit om mee te praten over hoe het gaat met de buurt en welke ideeën u hebt om uw buurt nog mooier te maken. De komende weken kunt u deelnemen op de volgende locaties:

1. Blauwe zand/Tuindorp Buiksloot: woensdag 11 februari om 20.00 uur in De Driehoek,
2. IJplein/Vogelbuurt: woensdag 11 februari om 20.00 uur in De Meeuw,
3. De Kleine wereld: woensdag 11 februari om 20.00 uur in de Modestraat, Buikslotermeerplein 15-17;
4. Plan van Gool: woensdag 11 februari om 20.30 uur in het Breedhuis,
5. Volewijck: donderdag 17 februari om 20.00 uur in het Bloemenkwartier, Wingerdweg 260
6. Waterlandpleinbuurt. donderdag 17 februari om 20.00 uur in het Huis van de wijk, Waterlandplein 302

De resultaten van de avond betrekken de politici bij het maken van de politieke keuzes voor de verschillende buurten.