PvdA Amsterdam-Noord presenteert: Concept-kandidatenlijst voor #GR2022

Door Privé: Alphons Muurlink op 22 oktober 2021

Vandaag heeft de PvdA Amsterdam-Noord haar concept-kandidatenlijst voor de verkiezingen van de stadsdeelcommissie op16 maart 2022 gepresenteerd. De kandidatenlijst bevat een mooie mix van ervaring en nieuw politiek talent en is een goede afspiegeling van Amsterdam-Noord en haar inwoners.

De lijst wordt aangevoerd door Canan Uyar. Lodewijk Bleijerveld (2) is de hoogste nieuwe binnenkomer. Achter hem staat op de derde plek huidig commissielid Paul Scheerder, en de nieuwkomers Jordy Blom (4) en Jaap Barendregt (5).

Onder voorzitterschap van Coby van Berkum is de kandidaatstellingscommissie tot deze lijst gekomen: “Ik ben trots op de conceptlijst van sociaal-democraten die we hebben samengesteld met een mooie combinatie van ervaring, kennis en kwaliteiten. Het is een lijst waar iedere Noorderling zich in kan herkennen en waarin we nieuw politiek talent een kans geven.”

Op de algemene ledenvergadering van 25 november wordt de lijst definitief vastgesteld door de leden van de Amsterdamse PvdA.

De complete concept-kandidatenlijst ziet er als volgt uit. Zie onderaan de pagina de uitgebreide informatie vanuit de commissie per kandidaat.

1. Canan Uyar
  2. Lodewijk Bleijerveld
  3. Paul Scheerder
  4. Jordy Blom
  5. Jaap Barendregt
  6. Ilay Beeldsnijder
  7. Maartje Gras
  8. Régine Anmuth

Uitgebreide informatie per kandidaat:

1. Canan Uyar

Canan is een ijzersterke kandidaat. Ze woont al sinds 1978 in Amsterdam Noord en is sinds 2010 voor de PvdA politiek actief. De afgelopen vier jaar heeft ze zich ingezet voor onder andere armoede, eenzaamheid, laaggeletterdheid, betaalbare woningen, renovatie van sociale huurwoningen, lodenleidingen, energietransitie, participatie en communicatie in Noord en ze heeft de fractie geleid.  Een echte alleskunner. Noorderlingen weten haar snel te vinden en weten dat ze dingen voor elkaar kan krijgen als ze haar tanden erin zet. Verder weet ze zich kundig te bewegen door de stad en maakt ze makkelijk contact met bewoners van alle achtergronden en durft ze zonder meer haar mening te verkondigen. Zij weet de werkelijke wereld van Noord naadloos te vertalen naar de politiek.

1. Lodewijk Bleijerveld

Lodewijk is een zeer enthousiaste kandidaat met een grote maatschappelijke betrokkenheid. Hij was van 2011 tot 2019 werkzaam bij het partijbureau van de PvdA, waar hij in 2011 startte als social media redacteur. Na 8 landelijke campagnes zwaaide hij af in de campagneleiding van de PvdA. Hij heeft ruime ervaring met online campagne voeren en is zeer gemotiveerd om zich de komende jaren in te zetten op het gebied van duurzaamheid. Verder is hij een echte sociaaldemocraat met een strategische blik op de toekomst.

1. Paul Scheerder

Paul Scheerder is een gedreven kandidaat met een uiterst respectabel profiel. Wie in Noord kent Paul nou niet? Hij is oprichter en ex-directeur van het Leefkringhuis in Amsterdam-Noord. Paul heeft tevens op twee locaties in Noord inloopspreekuur en helpt daar mensen met maatschappelijke problemen en schuldenproblematiek. Hij heeft ruime ervaring (dik 40 jaar) in de hulpverlening van kwetsbare groepen in Amsterdam Noord. We zijn blij met Paul op de lijst omdat hij, als gemotiveerde sociaal democraat, in staat is mensen die het moeilijk hebben om mee te doen een stem te geven. Hij is daarom een enorme aanwinst voor de lijst.

1. Jordy Blom

Jordy is een jonge bevlogen kandidaat met een sterk rood hart. Door zijn werk als geschiedenisdocent ziet hij veel dingen die in de stad beter kunnen. Van gezinnen die in armoede leven, waarvan kinderen niet mee zouden kunnen op schooluitjes, tot leerlingen die te maken hebben met geweld of discriminatie. Hij is daarnaast een uiterst gemotiveerde en leergierige kandidaat die altijd strijdt voor gelijke kansen en is daarom een waardevolle aanwinst op deze lijst.

1. Jaap Barendregt

Jaap is een zeer kundige kandidaat met een uniek profiel. Hij is een trotse noordeling die een lange carrière achter de rug heeft als financieel analist. Hij is analytisch sterk en inhoudelijk erg ingelezen in verschillende thema’s. Ook bezit hij de vaardigheid om precies uit te vogelen wat er speelt. Hij is vanwege zijn achtergrond en vaardigheden een waardevolle toevoeging aan deze lijst.

1. Ilay Beeldsnijder
  1. Maartje Gras
  1. Régine Anmuth
Privé: Alphons Muurlink