PvdA initiatief naamgeving bruggen en viaducten aangenomen!

Door Canan Uyar op 25 juni 2020

PvdA initiatief ongevraagd advies:
Naamgeving bruggen en viaducten unaniem aangenomen!
Wist U dat Noord 316 bruggen heeft waarvan slechts 77 een naam hebben?Waarom zou naamgeving van een brug belangrijk kunnen zijn?
Stel voor dat er iets met u aan de hand is, u heeft net op of onder een brug een ongeluk of een ongeval meegemaakt. Tijdens het bellen naar de hulpdiensten moet u de juiste locatie doorgeven zodat ze snel ter plekke kunnen zijn. Niet iedereen weet of gebruikt de locatieapp. Of er is een verlichting stuk, een stoeptegel ligt scheef waardoor mindervaliden hinder ondervinden op hun looproute. Ook voor het doorgeven van dit soort meldingen heb je de juiste locatie nodig.
Voor al deze dingen is een naam bij de hand hebben wel zo handig.
We zijn door onze bewoners hierop geattendeerd en onze commissielid Canan heeft hierover een ongevraagd advies geschreven. Het had wat voeten in de aarde want eerst moest onderzocht worden of dit echt een probleem is. Na een jaar onderzoek, volgens de gebiedsbeheerder was het een feest om dit te onderzoeken, weten we dat ontbreken van een naam zeker een gemis is en bewoners hinder hiervan ondervinden.
We zijn dan ook blij dat Canan’s advies gisterenavond unaniem is aangenomen door de stadsdeelcommissie. Volgens het advies moeten alle bruggen een naam krijgen met bijbehorende naamplaatje op en onder de brug (viaduct), zichtbaar voor iedereen.
Daar het hier om een stedelijk beleid gaat moet dit Amsterdam breed aangepakt worden. Als Noord zo in gebreke is hoe zal het in heel Amsterdam gesteld zijn? Dat moet dus onderzocht en gerepareerd worden.
Daarom zal Canan dit advies na het zomerreces indienen bij de raadscommissie van de centrale stad.