Door op 19 mei 2014

PvdA krijgt antwoord op vragen over DGTL-festival

Op 19 en 20 april vond bij de NDSM werf het uitverkochte DGTL-festival plaats. De PvdA fractie stelde hierover vragen aan het Dagelijks Bestuur van de bestuurscommissie in Amsterdam Noord.
Vanwege de grote drukte na afloop van de hoofdevenementen konden namelijk naar verluid op beide dagen van ’s avonds 10 uur tot ’s nachts 1 uur geen fietsen mee op de ponten naar de overkant van het IJ vanaf de NDSM werf. Diverse Noordelingen melden zich met klachten bij de fractie. De PvdA fractie deed navraag.
Uit de antwoorden van het Dagelijks Bestuur bleek dat de organisatie drie extra ponten(het maximale aantal) had ingezet voor de verbinding tussen de NDSM werf en het Centraal Station, en dat de fietsen van 22.45 tot 01.00 uur niet werden toegestaan om zoveel mogelijk mensen mee te kunnen nemen. Hierover is goed gecommuniceerd. Weinig mensen hebben hierdoor hoeven omfietsen naar de Buiksloterwegveer.
De PvdA is tevreden met de antwoorden. De NDSM werf wordt een steeds boeiender en bloeiender cultureel centrum van Amsterdam Noord. De PvdA vindt het belangrijk dat de veiligheid bij evenementen goed gewaarborgd is. Dat was hier het geval met een begrijpelijk en goed gecommuniceerd fietsverbod en de maximale inzet van ponten bij het einde van het hoofdevenement.