Stadsnomaden niet welkom in Noord!

Door Canan Uyar op 15 februari 2019

Na een bewonersavond met ongeveer 300 bewoners op 12 februari was het gisterenavond tijdens onze stadsdeelcommissievergadering weer raak. Bewoners die zich zorgen maakten over de komst van de stadsnomaden kwamen inspreken en luisteren. Burgemeester Femke Halsema heeft namelijk besloten dat stadsnomaden voor 1 april naar Noord mogen komen, nota bene in een woonwijk. Er is geen draagvlak bij de bewoners en de nomaden zelf.
Op initiatief van de PvdA commissielid Canan Uyar hebben we als stadsdeelcommissie zijnde een ongevraagd advies uitgebracht om dit besluit te laten keren.

Advies is unaniem aangenomen.

Canan is maatschappelijk werker. Ze werkt op projectbasis voor verschillende organisaties zoals zelforganisaties, gemeenten en het ministerie van Justitie. Ze geeft trainingen en cursussen aan vrouwen over empowerment, zelfredzaamheid en assertiviteit en geeft advies over multiculturele vraagstukken en diversiteit op de werkvloer. Canan werd in 2010 en in 2014 met voorkeurstemmen in de stadsdeelraad gekozen.