Werkbezoek ADM

Door Canan Uyar op 11 september 2020

We zijn samen met onze GL-collega’s op werkbezoek geweest bij ADM-Noord op de slibvelden. Oud-ADM’ers kwamen 1,5 jaar terug naar Noord en mochten hier twee jaar blijven. Toen was deze plek een ware modderpoel wat ziet het er nu geweldig uit met een prachtige moestuin, café, keuken, metaal- en houtbewerkingsplaats en een expositieruimte. ADM bewoners streven naar een zelfvoorzienend en duurzame levensvorm. Ze hebben veel en goed contact met de buurtbewoners, organiseren workshops en activiteiten voor de buurt. Tot nu toe is er geen spraken van overlast of problemen geweest. Per 1 november moeten de ADM’ers weg, een lange zoektocht naar ruimte heeft niets opgeleverd. Ze hebben wel een toekomstperspectief, over twee jaar krijgen ze een vaste plek toegewezen van de Gemeente. Afgelopen woensdag spraken ze in tijdens onze commissievergadering. Daar er binnenkort geen plannen zijn met deze locatie willen we als PvdA en GL kijken of we ze bij deze overbruggingsperiode kunnen helpen.