Zwembad in Noord moet betaalbaar blijven!

Door Canan Uyar op 17 januari 2019

Een duik nemen in een van de gemeentelijke zwembaden is per 1 januari 2019 stuk duurder geworden. De gemeente heeft onderzocht hoeveel zwemmen in andere baden en gemeenten kost, en daarop de prijzen aangepast.
Wat volgens ons niet mag en kan is dat er grote verschillen zijn op stadsdeelniveau. Dat blijkt namelijk wel het geval te zijn, Noorderling betaalt nu meer dan iemand die een duik neemt in West. Daarom heeft onze commissielid Canan woensdag 16 januari tijdens de stadsdeelcommissievergadering de portefeuillehouder verzocht om dit uit te zoeken en de tarieven gelijk te trekken met andere stadsdelen. Portefeuillehouder heeft toegezegd om dit uit te gaan zoeken.

Canan is maatschappelijke werker. Zij werkt op projectbasis bij en met verschillende organisaties waaronder: zelforganisaties, Gemeentes en Ministerie van Justitie. Ze geeft trainingen en cursussen aan vrouwen over empowerment, zelfredzaamheid en assertiviteit. Canan geeft ook advies aan medewerkers en bestuursleden van organisaties  over multiculturele vraagstukken en diversiteit op de werkvloer. Zij is zowel in 2010 als