Ons kandidatenteam voor de stadsdeelcommissieverkiezingen is definitief

Door Canan Uyar op 2 februari 2018

Onze Noordse leden hebben het kandidatenteam voor de stadsdeelcommissieverkiezingen van maart 2018 definitief vastgesteld. Maandagavond 29 januari is tijdens de Algemene Ledenvergadering in Huis van de Wijk De Banne het enthousiaste en diverse team van negen mensen bepaald. Amsterdam-Noord is nu klaar voor de campagne.

Nieuw bestuurlijk stelsel: Stadsdeelcommissies

Vanaf 21 maart 2018 heeft elk stadsdeel in Amsterdam een gekozen stadsdeelcommissie. De stadsdeelcommissie bestaat uit minimaal vier en maximaal zes bewoners uit de gebieden van een stadsdeel. De stadsdeelcommissie fungeert als ‘oren en de ogen van de buurt’ en adviseert het dagelijks bestuur en het bestuur van de stad over de toekomst van het stadsdeel, de inrichting van het stadsdeel en de uitvoering van werkzaamheden. Dit advies kan gevraagd en ongevraagd zijn. Wil je meer weten, kijk dan op de website van de gemeente Amsterdam.

Drie commissies in Amsterdam-Noord

Amsterdam is opgedeeld in 22 stadsdeelgebieden. Amsterdam-Noord telt drie gebieden: Oud Noord, Noord West en Noord Oost.

De trotse kandidaten voor Oud Noord zijn: 1) Canan Uyar (midden), 2) Gracella Hoepel (links) en 3) Wiljan Linders (rechts).

De trotse kandidaten voor Noord Oost zijn: 1) Paul Scheerder (midden), 2) Alphons Muurlink (links) en 3) Linde-Kee van Stokkum (rechts).

En tenslotte, de trotse kandidaten voor Noord West zijn: 1)  Regine Anmuth​ (links), 2) Anneke Kerkhoff  (rechts) en 3) Coby van Berkum (midden).

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit