Onze plannen voor Noord

Onze plannen voor Noord

Strijden voor de ziel van Amsterdam-Noord, omdat we zielsveel van ons staddeel houden. Dat is waar de verkiezingen op 16 maart over gaan. En dat is waar de plannen en de ambities in dit verkiezingsprogramma van de PvdA over gaan. Wij strijden voor gelijke kansen. In het onderwijs, op een betaalbare woning en op een duurzame toekomst.

Onze plannen voor:

Gezond en betaalbaar wonen

Een plek om te wonen is een recht. PvdA Amsterdam-Noord wil betaalbare huurwoningen en sociale koopwoningen bouwen, huisjesmelkerij aan banden leggen en woningcorporaties aansporen om bestaande woningen te renoveren en

Ons plan

Gelijke kansen voor ieder kind

We investeren ongelijk in het Amsterdamse onderwijs voor gelijke kansen. We investeren meer in de plekken waar dat het hardst nodig is.  Met lef en liefde gaan we door met

Ons plan

Heel Noord leefbaar, veilig en bereikbaar

Amsterdam staat niet voor niets in de top gezondste en gelukkigste steden ter wereld en dat moeten we zo houden, ook nu de stad steeds drukker wordt. Amsterdam-Noord groeit de

Luisteren naar inwoners

Alleen als de overheid de burger vertrouwt, zal de burger de overheid vertrouwen. De PvdA streeft naar een open overheid die persoonlijk contact aan gaat met Amsterdammer en minder regelt

Ons plan