Kaalslag van kunst- en cultuur in Noord

Door Canan Uyar op 11 september 2024

‘Het wegvallen van de subsidie betekent een ongekende kaalslag van kunst- en cultuur in Noord. Instellingen zoals de Tolhuistuin, Noordje, de Dat!school en anderen houden de sociale basis van Noord overeind en waarborgenkansengelijkheid.’

Zo stelt onze fractievoorzitter Canan Uyar. Als een donderslag bij heldere hemel bleek dat bij meerdere culturele instanties in Noord hun subsidie van het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK) vervalt. Maar liefst dertien Noordse culturele instellingen worden acuut bedreigd in hun voortbestaan en dat moet anders!

Hierom stelde onze fractievoorzitter afgelopen vergadering hier vragen over aan de portefeuillehouder, die zelf ook niet te spreken was over subsidieverdeling.

Lees het hele artikel hier.