Kunstwerk voormalig Doras gebouw blijft dankzij inspanning van de PvdA behouden!

Door Canan Uyar op 15 mei 2024

Twee keer heeft ons commissielid Canan vragen gesteld over het kunstwerk dat vroeger op het voormalig Doras-/Buurtteam gebouw hing. Het gebouw is inmiddels gesloopt in verband met nieuwbouw van een scholencomplex op de Hagedoornplein/Meidoornweg. ‘Het gebouw is al weg maar laten we in ieder geval het kunstwerk als een stukje Noordse geschiedenis behouden’ was Canan’s wens en inspanning.

Twee keer kreeg ze nul op het rekest, behouden of opstallen was niet mogelijk en inmiddels was de kunstenaar ook onvindbaar. Voorstellen voor alternatieve plekken die Canan indiende haalden het ook niet.

Uiteindelijk kwam Canan samen met GroenLinks collega Jos terecht bij het Groene Veld. Navraag bij zowel het stadsdeel als het Groene Veld leverde positieve reacties op. Het Groene Veld wilde en mocht het kunststukje overnemen.

We zijn blij met dit resultaat en hopen het kunstwerk, dat een stukje Noordse geschiedenis symboliseert, binnenkort te bewonderen op het Groene Veld.