Viering van de Dag van de Arbeid

Door Jordy Blom op 1 mei 2022

Ook dit jaar vierde de PvdA Amsterdam-Noord de Dag van de Arbeid in Het Schouw. Een speciale dag waarbij we stilstaan bij de rechten en verworvenheden van werknemers.

Naast liederen die werden gezongen door strijdliederenkoor Melange Rood, sprak oud-burgermeester Job Cohen over de Rode Droom. Hij stond stil bij de belangrijkste doelen van de partij: de eerlijke verdeling van kennis, macht en inkomen. Hij benadrukte dat dankzij sociaal democratie afgelopen 70-jaar een enorme vooruitgang is geboekt in Nederland. Job noemde gelijke behandeling en bestaansrecht de belangrijkste doelen die we als PvdA voor de toekomst moeten realiseren en waarborgen. En koesteren: “Vrede is net als zuurstof. Je hebt het pas door als het er niet meer is.”

We hadden ook enkele jubilarissen onder ons. Jetta Takkenberg (25 jaar lid), Piet Jonker (50 jaar lid) en Gert Beckman (50 jaar lid) ontving uit handen van voorzitter Alphons Muurlink een prachtige koperen speld, als dank voor hun jarenlange PvdA-lidmaatschap.

Jordy Blom

Ik ben Jordy Blom, 30 jaar en een geboren en getogen Amsterdammer. Sinds 2020 ben ik actief bij de PvdA in Amsterdam-Noord. Eerst als bestuurslid, maar nu als fractieondersteuner. Daarnaast denk ik mee in de Denktank Onderwijs en de Denktank Sport van de gemeenteraadsfractie. Ook ben ik vice-voorzitter van de onderwijswerkgroep van de partij. Als

Meer over Jordy Blom