Werkbezoek winkelcentrum Boven ’t Y

21 mei 2022

Vandaag zijn raadsleden Mohamed Belkasmi en Fatihya Abdi, samen met commissielid Canan Uyar en fractieondersteuner Jordy Blom, op bezoek geweest in het Winkelcentrum Boven ’t Y. Aanleiding van het bezoek waren de geweldsincidenten van afgelopen tijd op en rondom het plein. Zij zijn rondgeleid door Daan Woudhuysen, de voorzitter van de ondernemersvereniging. Ontwikkelingen op het plein, knelpunten en maatregelen om de veiligheid te verbeteren zijn besproken.

Met meer dan 150 winkels en 130.000 bezoekers per week is Boven ’t Y het grootste winkelcentrum in Amsterdam-Noord. De afgelopen jaren is er veel veranderd in het gebied, en er zullen nog veel ontwikkelingen plaats gaan vinden. Zo zal er de komende jaren veel gebouwd worden rond het winkelcentrum. De PvdA vindt het belangrijk dat er goed gekeken en geluisterd wordt naar de ondernemers, bezoekers en bewoners om het balans tussen oud-nieuw, verdichting-groen, winkels-voorzieningen op het plein te realiseren.

Op sommige punten rond het winkelcentrum zijn verkeerssituaties zorgwekkend. Hier gaan we vragen over stellen in de stadsdeelcommissie.

De PvdA vindt de veiligheid van de bezoekers, ondernemers en omwonenden cruciaal is. Zo kan iedereen veilig en met plezier het winkelcentrum bezoeken.