Bezoek bij buurtmoeder Iman

Door Canan Uyar op 25 november 2020

Régine en Canan zijn vandaag met een bosje bloemen op bezoek geweest bij Iman de Ruijter, beter bekend als de buurtmoeder van Molenwijk.
Ze hebben gesproken over Molenwijk, wat voor geweldigs zij voor de buurt doet en over haar gestolen Canta.
Iman bezorgt iedere week aan 90 gezinnen voedselpakketten in Molenwijk en brengt iedere dinsdag door haar zelf gekookt avondeten langs bij 15 bejaarden. Door gezondheidsproblemen kan ze dit alles niet doen zonder haar canta. Die werd gestolen en later total loss teruggevonden.
Buurtbewoners startten een crowdfundingactie voor een nieuwe canta. Gulle gevers hebben volop gedoneerd en binnenkort krijgt Iman een nieuwe canta met een verzekering.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit