Door Canan Uyar op 23 april 2014

Bijeenkomst 6 mei: Werk Werk Werk…

Meer banen in Europa, goed werk voor iedereen op basis van sociale rechtvaardigheid en duurzaamheid

Onder leiding van Maarten Adelmeijer zullen ons kamerlid Mei Li Vos, de Amsterdamse kandidaten voor het Europees Parlement Bas van Drooge en Adnan Tekin en Dennis Boutkan fractielid Amsterdam samen met de aanwezigen ons perspectief uitwerken over een krachtige en sociale arbeidsmarkt.

Hoe bereiken we maximaal 5 % werkloosheid in Europa?
Hoe benutten we de kracht en macht van Europa voor goed werk voor iedereen?
Hoe bieden we ruimte aan dynamische ontwikkelingen in de economie?
Wat is het perspectief van de Metropool Regio Amsterdam?
Wat betekent de dynamiek op de arbeidsmarkt voor onderwijs en scholing?

Jaime Donata van de Werkgroep Europa gewest Noord-Holland geeft een eerste reactie op de inleiders op basis van een onderzoek dat hij heeft uitgevoerd onder grote Europees opererende bedrijven in Noord-Holland.

Kom dus op 6 mei naar het Tolhuis, Buiksloterweg, Amsterdam-Noord (bereikbaar met de Buiksloterwegpont achter het Centraal Station)

Inloop met koffie om 19.30 uur, start 20.00 uur. Borrel na afloop om ca.22 uur.

Canan is maatschappelijk werker. Ze werkt op projectbasis voor verschillende organisaties zoals zelforganisaties, gemeenten en het ministerie van Justitie. Ze geeft trainingen en cursussen aan vrouwen over empowerment, zelfredzaamheid en assertiviteit en geeft advies over multiculturele vraagstukken en diversiteit op de werkvloer. Canan werd in 2010 en in 2014 met voorkeurstemmen in de stadsdeelraad gekozen.