MKB Klaprozengebied moet blijven

Door Canan Uyar op 15 februari 2022

We willen onze MKB niet kwijtraken. Gelijk aan het begin van de plannen rondom transformatiegebied Klaprozenweg hebben we als PvdA dit kenbaar gemaakt. Ook het DB wilde deze ondernemers graag in Noord behouden. Nu zitten we in een van kastje naar de muur geval. Stadsdeel zegt dit kan alleen in de Raad opgelost worden, wethouder zegt ik weet nog niet alle feiten gun me wat tijd om me erin te verdiepen. Vanaf morgen heeft hij een andere baan. En deze ondernemers zitten met handen in het haar. Vandaag heel lang o.a. met deze ondernemer, Appie§Sen, gesproken, eerder ook gesprekken gevoerd met MerciParts. Ze hebben nauwkeurig aan hen ‘geboden’ hulp beschreven wat inhoud: sussende gesprekken, mondelinge toezeggingen maar geen resultaten.
Voor morgenavond vragen aangekondigd in de stadsdeelcommissie.
Deze ondernemers verdienen beter dan: ‘zoek zelf een locatie buiten Amsterdam-Noord’.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit