Motie definitieve natuurplek (concept Vlindertuin) Buikslotermeerplein aangenomen.

Door Canan Uyar op 1 september 2022

Binnen een paar jaar wordt het Buikslotermeerplein ontwikkeld tot een stedelijk centrum. Zoals ervaring leert gaat zoiets meestal ten koste van het groen. Daarom heeft PvdA Amsterdam-Noord een motie ingediend om alvast een definitieve ruimte te reserveren voor natuur.

Een natuurplek die huidige Vlindertuin op het Buikslotermeerplein als voorbeeld en inspiratie neemt en huidige flora en fauna in dit gebied behoudt en een educatief plek voor jong en oud wordt.

Initiatiefnemer van de motie Canan Uyar; ‘De huidige Vlindertuin laat zien dat binnen een jaar een prachtige natuurgebied tussen al het steen kan ontstaan. Deze biologisch en inheems gezaaide plek geeft de flora- en fauna populatie in deze buurt een boost. Daarom pleit ik doormiddel van deze motie voor een definitieve natuurplek op het Buikslotermeerplein die ook een educatieve functie moet hebben voor Noordelingen.’

De motie is op 31 augustus met 10 stemmen voor en een stem tegen aangenomen.