Ongevraagd advies MER NoorderIJplas en CornelisDouwe aangenomen

Door Canan Uyar op 2 februari 2022

Ongevraagd advies van PvdA en D66 ‘opnemen NoorderIJ Plas en Cornelis Douwesterrein in plan-MER’ is unaniem aangenomen.
Wethouder had deze twee locaties in Noord uitgesloten van plan-MER omdat hier in 2013 een MER uitgevoerd was. MER is Milieu Effect Rapportage die onderzoekt en meet wat de effecten van windmolens in omgeving zijn. We hebben als PvdA altijd gezegd dat we voor duurzame energie zijn maar dat dit nooit ten kosten van gezondheid en natuur moest gaan. Daarom vinden we het belangrijk dat ook deze locaties goed onderzocht moeten worden met huidige kennis en normen. Daarom hebben we initiatief genomen om dit advies te schrijven en in te dienen. D66 wilde graag met ons meedenken en meeschrijven.