Parkeerproblematiek Medisch Centrum Noord wordt opgelost.

Door Canan Uyar op 22 november 2022

Politiek is een lange adem zeggen we vaak. Dat het af en toe een hele lange adem is merk je echt wanneer beantwoording van schriftelijke vragen en mondelinge toezeggingen 13 maanden op zich laten wachten.

Ookal horen die binnen maximaal zes weken beantwoord te worden. Ons commissielid Canan heeft de parkeerproblemen rondom Medisch Centrum Noord voor het eerst op 29 september 2021 aangekaart. Toen beantwoording en toezeggingen uitbleven, heeft zij het nog drie keer aan de orde gesteld in de commissie en om snelle actie gevraagd. Het steeds terugkerende antwoord was; ‘we gaan in gesprek met MCN’.

Nu heeft Canan eindelijk zowel antwoord, als een plan van aanpak mogen ontvangen. Toch is er een aspect vergeten; waar kunnen bezoekers parkeren die een patiënt vervoeren die niet mobiel is of een (groot) ziek kind moeten dragen?
Die oplossing laat dus nog op zich wachten.

Voor nu;
-Er komt een extra invalideparkeerplaats in de openbare parkeerplaats.
-Er worden extra fietsparkeerplaatsen in de openbare ruimte gerealiseerd. Fietsparkeerplaats op eigen terrein wordt een extra parkeerplaats voor de artsen. (Dit wordt bekeken door een stedenbouwkundig ontwerper).
-Wellicht dat er ook een artsenplek op een openbare parkeerplek komt.

Dus fietsers, artsen en invalideparkeerproblematiek wordt aangepakt. Nu nog de bezoekers die een patiënt naar de MCN rijden en te ver van locatie moeten parkeren. We zijn blij met de geboden aanpak die in samenspraak met MCN is bedacht en uitgewerkt zal worden.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit