PvdA advies de VerbroederIJ is aangenomen.

Door Canan Uyar op 2 februari 2022
Aan deze derde versie, (eerdere twee versies waarin PvdA pleitte voor verlenging huisvesting VerbroederIJ werd door 9 van de 12 commissie niet ondersteund), heeft GL collega Nicolien meegeschreven.
Naar onze mening is deze versie een zwak aftreksel van wat we wilden maar commissie wilde niet verder gaan dan dit.
Dus hebben we geadviseerd;
-voor maximale inspanning in samenspraak met de VerbroederIJ zelf, om te komen tot een passende alternatieve locatie.
-naadloze verhuizing/verplaatsing.
We vinden het cruciaal van belang dat er een naadloze verhuizing/verplaatsing plaats vind. Zeker omdat de VerbroederIJ een maatschappelijke buurtfunctie heeft die we willen beschermen en behouden.
Advies is unaniem aangenomen