Sprong Over Het IJ in de IJskast?!

Door Canan Uyar op 6 oktober 2022

Nadat ons (PvdA/GroenLinks) ongevraagd advies over het zo snel mogelijk realiseren van de Sprong Over Het IJ unaniem werd aangenomen in de stadsdeelcommissie, werden we vanochtend wakkergeschud met dit artikel in het Parool. Het bedrag dat gereserveerd was voor de brug schijnt voor andere dingen herbestemd te zijn door het college. PvdA Noord is furieus.

Onze fractievoorzitter Canan Uyar: ‘Noord is het zat dat de Gemeente om de zoveel jaar het dossier Sprong Over Het IJ uit de ijskast haalt en het dan, met onverrichter zaken, weer opbergt. Meer ponten inzetten lost het bereikbaarheidsprobleem van Noord niet op. Wij snakken naar een structurele oplossing in plaats van enkel pleisters plakken.
Dit is de zoveelste keer dat Noord blij wordt gemaakt met een dode mus. Na zoveel tijd en geld dat de Gemeente in dit project heeft gestopt met commissie D’Hooghe verwacht ik dat het college zijn toezegging en afspraak na komt!’
PvdANoord blijft strijden voor een goed en veilig bereikbaar Noord.