Terugkoppeling vragenuurtje camping het Vliegenbos.

Door Canan Uyar op 3 februari 2022
De camping het Vliegenbos is op 2 februari 2022 door ons op de agenda van de stadsdeelcommissie gezet omdat bijna niemand wist wat er aan de hand was op de camping. Voor ons was het een behoorlijke wroetwerk in onder andere; bestemmingsplan, beheerplan, hoofdgroenstructuur, correspondentie, gesprekken enz. Om alle benodigde informatie boven water te halen en ook nog eens 15-tal vragen aan het Dagelijks Bestuur te stellen. Dankzij dat wroetwerk en onze vragen weten we nu wat er gaat gebeuren en veranderen op de camping.
Wat betreft de werkzaamheden en uitkomst van het vragenuurtje hieronder een korte samenvatting;
-er komt meer groen (heesters, heggen, vaste planten, gras enz) terug,
-geen bomenkap,
-verharding bij standplaats campers wordt half verhard met houtsnippers,
-er wordt ruimte gemaakt voor 85 campers ipv de huidige 60,
-er komen min-40 tentplekken,
-investering is 1,6 miljoen en moet terugbetaald worden via exploitatie,
-in-uit route wordt verbeterd tbv minder verkeersbewegingen,
-vervuiling dieselcampers wordt gehandhaafd maar daar zitten dmv vergunning nog wat ogen en haken aan vast, een aandachtpunt in de toekomst,
-camping is voortaan het hele jaar open,
-er komt vloerverwarming bij de accommodaties,
-uitzicht van de bewoners gaat straks achteruit,
-bewoners mogen meepraten over verbeteren/vormgeven heggen voor betere/groene uitzicht,
-blokhutten worden vervangen de oppervlakte ervan wordt wat groter,
-camping valt onder milieu zone.
Pijnpunt is dat stadsdeelcommissie, de volksvertegenwoordiging in Noord, gepasseerd is wbt informatievoorziening, daar hebben we gisterenavond meerdere vragen over gesteld maar de portefeuillehouder kwam niet verder dan ‘het had beter gekund’ dit is om te huilen.
En de communicatie richting bewoners was beneden alle peil.
We zijn blij dat we als volksvertegenwoordiger zowel onze bewoners als de commissieleden van dienst konden zijn door de juiste informatie boven water te halen. Nu heeft iedereen een helder beeld over wat er aan de hand is en wat er gaat gebeuren op de camping.
Portefeuillehouder heeft toegezegd dat er zeer binnenkort een uitgebreid bewonersbrief en een bewonersavond over de werkzaamheden komt.

Canan is sinds 2010 politiek actief in Noord. Ze heeft zowel in de stadsdeelraad (2010-2014) als de Bestuurscommissie (2014-2018) gezeten. Sinds maart 2018 zit ze in de Stadsdeelcommissie tevens is ze fractievoorzitter van Pvda Amsterdam-Noord. Zij houdt zich onder andere bezig met; gelijke kansen voor iedereen, balans tussen verdichting en leefbaarheid, behoud van groen, mobiliteit