Door Canan Uyar op 8 oktober 2014

Voedselbank blij met ingezameld vlees.

De voedselbank in Amsterdam Noord werd deze week blij verrast door een grote vleesdonatie door de Turkse gemeenschap. Speciaal voor het offerfeest werd er tientallen kilo’s vlees ingezameld door de Stisccan moskee en de Emir Sultan moskee uit Noord.

Canan Uyar van de PvdA fractie in Noord, heeft het initiatief bedacht. “Volgens de islamitische voorschriften moeten moslims het offervlees delen met arme mensen. Door de economische crisis hebben steeds meer mensen moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Zo ook in Noord. Daarom heb ik de moslim organisaties in Noord benaderd om mee te doen aan een verzamelactie voor de Voedselbank in Noord.”

Paul Scheerder, directeur van Het Leefkringhuis is heel erg blij met het initiatief. “350 huishoudens in Noord maken gebruik van de Voedselbank. Dit vlees kunnen we goed gebruiken. Door deze actie kunnen we veel mensen blij maken”.

Het geschonken vlees is door de voorzitters, Ali Mercimek en Kamber Sener, van de Turkse Moskee verenigingen en door initiatiefneemster Canan Uyar dinsdagavond naar de voedselbank gebracht.

De voorzitters van de moskeeverenigingen hebben aangekondigd ook buiten het offerfeest in actie te willen komen om goede doelen te steunen in Amsterdam Noord.