Zet vaart achter goede ontsluiting Noord-Centrum

Door Canan Uyar op 21 november 2019

Tja, soms halen de ontwikkelingen je gewoon in. In Amsterdam kan dat heel snel gaan een paar dagen terug hoorden we dat de Java brug als het ware on hold is gezet. Daar schrokken PvdA-Noord en GroenLinks-Noord enorm van. Want Noord groeit als kool en goede ontsluiting is dan heel erg belangrijk.
We zien dat de drukte bij de veren ondanks grotere en vaker varende veren een probleem is en blijft. Gisterenavond tijdens de stadsdeelcommissievergadering wilden PvdA/GroenLinks-Noord een ongevraagd advies hierover indienen. Met het advies wilden we de college verzoeken om door te gaan met het uitwerken van andere maatregelen voor vaste verbinding tussen Noord-Centrum.
Maar zoals gezegd werden we ingehaald door ontwikkelingen want dezelfde middag uitten raadsleden in de centrale stad dezelfde zorgen en vroegen om een snelle aanpak.
Binnen een maand komt de onafhankelijke commissie met een rapport hierover.
Daarom hebben we gisterenavond ons advies ingetrokken, we gaan afwachten wat de uitkomst van de commissie wordt en wellicht dat we daarna ons advies toch zullen inbrengen.

Canan is maatschappelijke werker. Zij werkt op projectbasis bij en met verschillende organisaties waaronder: zelforganisaties, Gemeentes en Ministerie van Justitie. Ze geeft trainingen en cursussen aan vrouwen over empowerment, zelfredzaamheid en assertiviteit. Canan geeft ook advies aan medewerkers en bestuursleden van organisaties  over multiculturele vraagstukken en diversiteit op de werkvloer. Zij is zowel in 2010 als